10 miejsc, w których powinna pojawić się firma w internecie
1 – Własna strona internetowa
Podstawą działalności w sieci jest zaprezentowanie swojego biznesu na własnej, autorskiej stronie internetowej. Strona ta powinna zawierać takie informacje jak adres, wszelkie dane kontaktowe, przedstawioną ofertę (w przypadku usług) lub produkty (w przypadku, kiedy zajmujemy się sprzedażą). Strona powinna też zawierać najważniejsze informacje na temat firmy – np. wypis wszystkich marek, przedstawienie dążeń firmy, wizja, misja i inne istotne dane.
2 – Media społecznościowe
Tam powinna pojawić się każda firma niezależnie od rodzaju działalności. Media społecznościowe to nie tylko Facebook, dlatego dobre odnajdą się tam zarówno małe firmy lokalne, ale także duże przedsiębiorstwa, które celują w klientów równych sobie – B2B. Dla takich podmiotów przeznaczony jest portal LinkedIn.
3 – Blogi
Jeżeli chcemy szerzej zaprezentować działalność firmy, warto regularnie opisywać w detalach czym się zajmujemy. Możemy to zrobić korzystając z firmowego bloga. Niektóre firmy preferują ustawienie go jako jedną z podstron swej strony firmowej, natomiast inne prowadzą w tym celu odrębną stronę. Między tymi dwoma witrynami widoczne są naprzemienne odsyłacze. Na blogu firmowym warto dzielić się wszystkim tym, w co zaangażowana jest firma poza codziennym dniem pracy, np. udział w wydarzeniu branżowym, pomoc w pracy fundacji itd.
4 – Media mainstreamowe
Zostać bohaterem jednego z artykułów w mediach mainstreamowych nie jest łatwo, decyduje o tym często zwyczajny przypadek…lub świadome działania. Jeżeli nasza usługa/produkt są innowacyjne, kreatywne i zdecydowanie wyprzedzają konkurencję oferując rozwiązania, które dla innych wciąż są niezrozumiałe mamy szansę zostać cytowanym przez duże portale horyzontalne lub tematyczne.
5 – Blogi tematyczne
Tam pojawimy się najczęściej bez naszej wiedzy. Jeśli oferujemy interesującą usług lub wartościowy produkt istnieje duża szansa, że jeden (lub wielu) z blogerów zainteresuje się tym i postanowi zamieścić tego recenzję na własnym blogu. Czasami możemy również nawiązać współpracę z blogerem wprost oferując mu możliwość darmowego wykorzystania oraz zatrzymania produktu w zamian za obiektywną recenzję wraz z odsyłaczem do strony (co wpływa na pozycjonowanie naturalne).
6 – Bazy firm portali tematycznych
Dobrze być tam gdzie inni, dobrze być tam gdzie mogą nasz szukać. Firmy w internecie poszukiwane są nie tylko poprzez wpisywanie zagadnień w przeglądarkę, ale także dzięki bazom firm. W tych miejscach poszukiwać będą naszej firmy przede wszystkim inne firmy, które są zainteresowane współpracą. Pamiętajmy, że zamieszczenie wpisu w dobrej bazie firm może być drogie (często są to kwoty powyżej 500 złotych rocznie).
7 – Strony partnerów oraz interesariuszy
Współpracujesz z kimś przez długi czas? Wykonujesz dla kogoś zadanie, jesteś podwykonawcą lub w jakiś inny sposób powiązany jesteś z inną firmą? Warto poprosić o to, aby wzmianka o twojej firmie (marce) pojawiła się na takiej stronie. Dla przykładu, jeśli jesteś przedsiębiorcą, która posiada firmę papierniczą, warto pokusić się o link na stronie wydawnictwa książek, które najczęściej jest twoim klientom. Taka naturalna baza relacji to szansa na większą rozpoznawalność oraz zwiększenie zainteresowania twoimi usługami.
8 – Strony rządowe, fundacje, witryny pro-społeczne
Te miejsca niekoniecznie pozwalają na zbudowanie większego zainteresowania daną firmą, przynoszą natomiast wymierny efekt w postaci lepszych pozycji w wyszukiwarce. Wiele osób sądzi, że właśnie takie witryny cieszą się największą „mocą” – są zatem sposobem na zdobycie „organicznej pozycji” w internecie, a więc powstającej w sposób naturalny – bez reklam. Warto jednakże pamiętać, że pojawienie się na takich stronach wymaga bardzo dobrej opinii, oznacza to, że firmy posiadające wzmianki o sobie w tych miejscach są po proste godne zaufania, posiadające wysoki kapitał społeczny.
9 – Reklamy
Jeżeli już wspomnieliśmy o reklamach, kontynuujmy ten wątek. Reklamy mogą być ciekawym, wymiernym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Warto wykorzystać reklamy w przeglądarkach oraz mediach społecznościowych. Stosunkowo prosty konfigurator reklam oraz rozdysponowania budżetu pozwala na samodzielne przebicie się dokładnie tam, gdzie chcemy się pokazać.
10 – Tymczasowe landing page
Tego rodzaju witryny uruchamiane najczęściej są w przypadku konkursów, jednorazowych wydarzeń czy eventów biznesowych. Odnośnik do naszej witryny w takim miejscu pozwala na zbudowanie większej reputacji. Aby pojawić się w takich miejscach należy jednak odpowiednio dbać o swój PR oraz relacje biznesowe – a to wymaga zarówno czasu jak i doświadczenia.
Related Post
Kancelaria Radcy Prawnego Monika Trojanowska-Rzymkiewicz
Kancelaria Radcy Prawnego Monika Trojanowska-Rzymkiewicz oferuje profesjonalne doradztwo prawne przy zakupie nieruchomości w Hiszpanii. Zlo...
Zakład sprzątania i dezynfekcji „Po zmarłych”
Zakład Sprzątania i Dezynfekcji „Po zmarłych” to lider w branży, oferujący specjalistyczne czyszczenie po zgonach w całej Polsce. ...
TCATS
TCATS to wrocławska firma, która dostarcza kompleksowe usługi informatyczne, koncentrując się na wsparciu użytkowników i obsłudze in...