Jak opisać własną firmę na stronie firmowej?

Strona firmowa to nasza wizytówka. To na nią docierają nasi potencjalni, obecni lub byli klienci. To tam mogą zaglądać zwykli fani, blogerzy, media czy potencjalni partnerzy biznesowi. Dobrze zaprezentować ją tak, aby nie była powodem do wstydu. Istotne jest aby stworzyć stronę nie tylko dostarczających najważniejszych informacji na temat firmy, ale także stronę estetyczną, nowoczesną pod względem graficznym, czytelną i dodatkowo przyciągającą. Warto pokusić się o zlecenie prac firmie zajmującej się tworzeniem identyfikacji wizualnej, która poza stworzeniem dla nas całego zaplecza graficznego dla firmy lub marki, przygotuje także stronę w oparciu o najważniejsze elementy budujące identyfikację.

Przed opisem: wygląd – strona firmowa nie powinna odstraszać

Zanim zajmiemy się opisem strony firmowej, musimy zadbać o to aby tekst oraz inne treści mogły zostać zamieszczone w dobrej pozycji, w dobrej kompozycji, na atrakcyjnym tle, w atrakcyjnym szablonie. Do prowadzenia witryny obecnie najczęściej wykorzystuje się platformę WordPress. Według wielu WordPress jest najprostszym CMSem, zwłaszcza, że umożliwia łatwe wgranie nowych, często bezpłatnych wtyczek, dzięki którym konfiguracja witryny odbywa się szybko, bez znajomości programowania. Szablon, który zostanie stworzony dla naszej witryny powinien poza nawiązywaniem do identyfikacji wizualnej być spójny, przejrzysty, klarowny, ale nie powinien być zbyt minimalistyczny.

Pominięcie części informacji może niekorzystnie wpłynąć na nasz wizerunek. O działania oparte na minimalizmie graficznym mogą pokusić się największe marki, które posiadają tak wielki kapitał społeczny, że nawet przedstawienie zwykłej, białej strony nie przyniosłoby im strat, co więcej – dla niektórych mogłoby być wręcz rewolucyjne i określane jako prawdziwy „minimalistyczny hipsteryzm”. Tak czy siak, witryna jest ważna, dlatego o szatę graficzną należy zadbać. Jeśli nasz biznes jest niewielki i mamy do zaprezentowania właściwie jedną usługę bądź produkt możemy przedstawić światu stronę bazującą tylko na stronie głównej, wszystkie podstrony będą otwierać się pod tym samym adresem – tylko niżej. Większe firmy, które posiadają zróżnicowaną ofertą muszą stworzyć odpowiednie podstrony, gdzie będą mogły dokładniej i przejrzyściej opisać najważniejsze informacje.

O czym pisać na stronie firmowej?

Przede wszystkim piszmy prawdę. Kłamstwa, czy raczej mówienie nieprawdy lub tuszowanie tego, co nie jest wygodne prędzej czy później może się wydać, co więcej – zacznie to żyć własnym życiem, na czym ucierpi nasza reputacja, wizerunek i w konsekwencji stracimy klientów i będziemy zarabiać mniej. Kryzysy są oczywiście do rozwiązania, ale lepiej im zapobiegać aniżeli leczyć ich skutki przez wiele miesięcy.

Należy przede wszystkim zamieścić wszelkie informacje kontaktowe dotyczące firmy – fizyczny adres, numery telefonów, adresy e-mail do osób odpowiedzialnych za konkretny dział, powinniśmy także umieścić nasz numer NIP, REGON, KRS oraz wymienić formę prawną i nazwę zarejestrowaną. Takie informacje pomagają w pozytywnym odbiorze naszej firmy, poprawiają wiarygodność i przyspieszają wyszukiwanie informacji o nas przez media np. na stronach internetowych innych firm, urzędów czy przy zastosowaniu narzędzi do monitoringu mediów, takich jak Brand24.

Powinniśmy także stworzyć i umieścić mapę dojazdu do naszej firmy. Warto dodać także odnośniki do wszystkich prowadzonych przez nas profili społecznościowych. Tyle w kwestii kontaktu.

Prowadząc witrynę internetową powinniśmy dokładnie opisać to czym się zajmujemy, do kogo skierowane są nasze usługi, bądź produkty, co możemy zaoferować, komu i w jakiej cenie. Najwięcej czasu powinniśmy poświęcić ofercie – tam zamieszczamy wszelkie najważniejsze informacje, wraz ze szczegółami, jeśli mogą one mocno wpłynąć na finalną cenę czy np. czas dostawy. Nie pozostawiajmy niedopowiedzeń, jeśli o czymś sami nie powiemy, internauci mogą to zrobić za nas, nie ma powodu do dawania argumentów do niepotrzebnych, być może niekorzystnych dla nas dyskusji.

Oferta firmy

Co dzieje się w firmie?

Na stronie firmowej zamieszczajmy aktualności. Warto pochwalić się tym, co ostatnio osiągnęliśmy, gdzie byliśmy, co zrobiliśmy, z kimś współpracowaliśmy czy co planujemy. Dlaczego powinniśmy to robić? To powód do zainteresowania się nami przede wszystkim mediów oraz wpływowych blogerów, którzy z własnej inicjatywy mogą polecić nas po uprzednim sprawdzeniu jakości usług. Jeśli prowadzimy bloga możemy dodatkowo pisać o szczegółach związanych z naszą pracą, piszmy o także o takich szczegółach jak konkretne etapy wdrażania usługi czy rozbudowy oferty o nowe produkty. Możemy również dokładniej opisać produkt, przedstawić jego zastosowanie itd. Blog i sama witryna spełniają zatem kilka ról – z punktu widzenia klienta – kontakt, przedstawienie oferty, wyjaśnienie charakteru usługi, a także aspekt pozyskiwania wiedzy.

Jeśli w firmie prowadzimy kilka działów, warto wykorzystać do tworzenie informacji specjalistów, którzy na co dzień, przez minimum 8 godzin dziennie stykają się z daną funkcją, usługą, produktem, czy miejscem pracy. Żywe, rzetelne relacje są lepsze od relacji tych osób, które są tylko świadkiem jakiegoś procesu.

Na stronie www możemy także pochwalić się tym, z kim współpracujemy, kto jest naszym partnerem, w jakich akcjach bierzemy udział. Najczęściej takie elementy zawierają się w graficznym bloku zestawionym na dole strony lub w osobnej zakładce.

Załączniki

Related Post

thumbnail
hover

Nowa Mowa/ New Speech Sp. z...

Nowa Mowa to program stworzony dla osób zmagających się z blokami mowy i jąkaniem, który koncentruje się na nauce płynnego mówienia ...

thumbnail
hover

Hotel Estera

Hotel Estera, znajdujący się w klimatycznej dzielnicy Kazimierz w Krakowie, oferuje komfortowy nocleg w 54 elegancko urządzonych pokojach...

thumbnail
hover

Elektrokomfort

Elektrokomfort to firma z siedzibą w Jeziorzanach, która od lat specjalizuje się w kompleksowych instalacjach elektrycznych i teletechnic...