3 powody, dla których warto wykorzystać crowdfunding

Crowdfunding to sposób pozyskiwania środków na rozwój swojego start-upu. Opiera się na ofiarowanych projektowi wpłatach od inwestorów, którymi mogą być wszyscy zarejestrowani na danej platformie. Najpopularniejszą platformą crowdfundingową jest Kickstarter, natomiast w Polsce – Polak Potrafi. Crowdfunding to dobrowolne zrzutki, dzięki którym możliwa jest realizacja danego projektu, którym może być nowy produkt na rynku lub wprowadzenie nowej usługi. Częściej jednakże dominuje produkt, gdyż bardziej i głębiej dociera on do potencjalnych odbiorców, którymi będą przecież sami fundatorzy. Crowdfunding kończy się z chwilą ostatniego dnia zbiórki, a zostaje uznany za zrealizowany, kiedy osiągnięta zostanie pula pieniędzy założona przez zbierających. Jeśli zatem na stworzenie np. nowej platformy gier wideo potrzeba 50 tysięcy dolarów, ale zebrane zostanie aż 150 tysięcy, wtedy ich twórca ma po prostu grubszy portfel i więcej możliwości, które przysłużą się usprawnianiu projektu. Jeśli jednak kwota nie zostanie zgromadzona, całość wpłat wraca do fundatorów.

Kickstarter

1 – Crowdfunding pozwala na zrealizowane marzeń bez zaangażowania w to urzędów, dotacji i sponsorów

Dzięki oszczędzeniu formalności, crowdfunding stał się bardzo popularnym sposobem na pozyskiwanie środków na rozwój konkretnych projektów. Od zbierających należy jednak wymagać i tak też się robi. Im więcej ciekawych i innowacyjnych start-upów pojawia się na platformie crowdfundingowej, tym trudniej jest zdecydować się na podział swojego budżetu pomiędzy nich. Aby zatem przyciągnąć do siebie fundatorów trzeba stworzyć oraz przedstawić doskonały projekt. Doskonała musi być nie tylko sama idea, ale także wykonanie. Warto pochwalić się zdjęciami, filmami, konceptami, zarysami, potencjalnym budżetem i wszystkim tym, co związane jest z procesem tworzenia. Warto regularnie uzupełniać informacje o właśnie wprowadzone nowinki, zmiany i usprawnienia. Im bardziej zaangażujemy w zbiórkę internautów, tym większa szansa, że cel zostanie zrealizowany.

2 – Crowdfunding pozwala zaistnieć w mediach

Platformy organizujące zbiórki pieniędzy to także sposób na pojawienie się mediach. Jeśli nasz projekt jest wyjątkowo innowacyjny i ciekawy mamy szansę być pokazywany w mediach – przede wszystkim internetowych. Crowdfunding zdobył już wysoki poziom zainteresowania a także kapitału społecznego, jest zatem źródłem zainteresowania portali tematycznych, telewizji czy prasy. Zaistnienie w mediach to możliwość zaprezentowania się dużej liczby potencjalnych odbiorców, a także szansa na zwabienie do siebie bogatych sponsorów, czy firm, które będą chciały z nami współpracować.

Polak Potrafi

3 – Otrzymujemy wysokie pieniądze w stosunku do poniesionych kosztów na przygotowania

Przygotowania do akcji zbierania pieniędzy oczywiście nie mogą zostać pominięte. W miarę możliwości powinniśmy zacząć je nawet kilka miesięcy przed uruchomieniem zbiórki. Warto zaprezentować swoje koncepcje w mediach społecznościowych, warto pojawić się na targach, warto zagaić do blogerów i dać im sprawdzić to, czym się zajmujemy i mamy zamiar rozwijać. Stworzenie tzw. buzzu związanego z naszym projektem jest sposobem na zainteresowanie się nim na platformach crowdfundingowych większej liczby osób. Szybkie zebranie zakładanej sumy jest zatem możliwe. W niektórych przypadkach cel zostaje zrealizowany już w kilka godzin, zatem łączna kwota zebranych pieniędzy na koniec zbiórki jest nawet kilkanaście razy wyższa niż zakładana. Koszty związane z przygotowaniem obejmują najczęściej skonstruowanie prototypów, stworzenie grafik, filmów, briefów czy zaangażowania się w promocję tam, gdzie jest to możliwe przed zbiórką.

Załączniki

Powiązane atykuły

thumbnail
hover

BHP Consulting

Obsługa BHP to coraz ważniejsza kwestia, pozwalająca odpowiednio podejść do tematu oceny ryzyka zawodowego oraz należytych warunków p...

thumbnail
hover

EnergyOn

EnergyOn to firma działająca w wielu sektorach, m.in. w sektorze publicznym, energią odnawialną, Data Center, przetwórstwo gazu i ropy,...

thumbnail
hover

Longar

Głównym kierunkiem działalności firmy Longar jest budowa instalacji akustycznych ograniczających wpływ hałasu na środowisko. Realizu...